Wykonanie kompleksowej usługi – wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia (zgłoszenia) na budowę – dla przedsięwzięcia: Budowa kotłowni opalanej biomasą o mocy do 5 MW w ramach rozbudowy systemu ciepłowniczego Olecka w celu zwiększenia jego efektywności

 

 

 

PRZEDSIĘBIORSTWO ENERGETYKI CIEPLNEJ W OLECKU SP. Z O.O.

GOŁDAPSKA 22, 19-400 OLECKO

 

     Pieczęć Zamawiającego

Zbiorcze zestawienie złożonych ofert

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Cena brutto

1

GRAS ENERGIA SP. Z O.O. UL. STRAŻNICZA 1, 82-300 ELBLĄG

448.950,00 PLN

2

PROJEKTY SANITARNE KRZYSZTOF FILIPKOWSKI UL. KONWALIOWA 9, 19-300 EŁK

464.940,00 PLN

3

JUWA SP. Z O.O. UL. GEN. STANISŁAWA SOSABOWSKIEGO 22, 15-182 BIAŁYSTOK

399.750,00 PLN

 

AGNIESZKA ZYSKOWSKA                                                                                                                                                                             19.07.2024R. MARCIN MAŁECKI

(podpis osoby sporządzającej protokół)                                                                                                                                          (data i podpis kierownika lub osoby      upoważnionej)                                                                                               

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Olecku Sp. z o.o.
zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania
ofertowego na usługę w przedmiocie zamówienia: Wykonanie kompleksowej usługi-
wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia (zgłoszenia) na
budowę- dla przedsięwzięcia: „Budowa kotłowni opalanej biomasą o mocy do 5 MW w
ramach rozbudowy systemu ciepłowniczego Olecka w celu zwiększenia jego
efektywności”

 

SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Tryb postępowania:       

 

POSTĘPOWANIE W TRYBIE „ZAPYTANIA OFERTOWEGO”

prowadzone zgodnie z Regulaminem Udzielania Zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane przez Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Olecku sp.  z o. o., ul. Gołdapska 22, 19-400 Olecko

 

Rodzaj zamówienia:             

USŁUGA

Przedmiot zamówienia:

Wykonanie kompleksowej usługi – wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia (zgłoszenia) na budowę – dla przedsięwzięcia:

Budowa kotłowni opalanej biomasą o mocy do 5 MW w ramach rozbudowy systemu ciepłowniczego Olecka w celu zwiększenia jego efektywności

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                          Zatwierdził:

Marcin Małecki

Prezes Zarządu

 

Olecko, dn. 04.07.2024 r.

Spis treści:

 

Rozdział A: POSTANOWIENIA OGÓLNE

      A.1: Procedura udzielania zamówienia.

            A.2: Nazwa i adres Zamawiającego.        

      A.3: Pozostałe informacje.

 

Rozdział B: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

      B.1: Opis przedmiotu zamówienia.

      B.2: Termin wykonania zamówienia.

 

Rozdział C: INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW

  C.1:   Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia     spełnienia warunków udziału w postępowaniu

C.2: Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

     C.5:   Opis sposobu przygotowania i złożenia oferty.

     C.6:   Miejsce i termin składania ofert.

     C.7:   Kryteria i zasady oceny ofert.

     C.8:   Termin, do którego Wykonawca będzie związany złożoną ofertą.

     C.9:   Miejsce i termin otwarcia ofert. Informacje o trybie otwarcia.

     C.10: Formalności, jakie powinny zostać dopełnione po zakończeniu przetargu w celu zawarcia umowy.

     C.11: Powiadomienie o wyniku postępowania przetargowego

C.12: Wymagania dotyczące wadium

 

Rozdział D: OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY

 

Rozdział E: RODO

 

Rozdział F: STANDARDOWE FORMULARZE.

Formularz ofertowy

Wykaz załączników do Formularza Oferty:

Załącznik 1: „Oświadczenia Wykonawcy – część 1”

Załącznik 2 „Oświadczenia Wykonawcy – część 2”

Załącznik 3: „Kwalifikacje i doświadczenie personelu”

Załącznik 4: „Informacje na temat doświadczenia”

Załącznik 5: „Projekt umowy”

Rozdział A

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

A.1. Procedura udzielania zamówienia.         

Wartość szacunkowa zamówienia jest niższa od progu unijnego, w rozumieniu przepisu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm., dalej PZP). W związku z powyższym do przedmiotowego postępowania nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone na podstawie: Regulaminu udzielania zamówień na dostawy, usługi lub roboty budowlane w Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Olecku.

 

A.2. Nazwa i adres Zamawiającego.

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Olecku Sp. z o.o. 19-400 Olecko ul. Gołdapska 22

tel./fax +48 (087) 520 26 e-mail/strona: sekretariat@pec.olecko.pl ; www.pec.olecko.pl

 

A.4. Pozostałe informacje.

  1. Zamówienie jest udzielane w trybie zapytania ofertowego, z możliwością przeprowadzenia negocjacji ceny z ograniczoną liczbą wykonawców.
  2. Zamawiający najpierw dokona badania i oceny ofert, a następnie podejmie decyzję o przeprowadzeniu negocjacji z max. 3 wykonawcami. Jeżeli w postępowaniu oferty złoży mniej niż 3 wykonawców postępowanie będzie kontynuowane na poniższych zasadach.
  3. W przypadku, gdy Zamawiający nie podejmie decyzji o przeprowadzeniu negocjacji, zostanie wybrany wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona.
  4. W przypadku, gdy Zamawiający podejmie decyzję o przeprowadzeniu negocjacji, Zamawiający poinformuje równocześnie wszystkich wykonawców, którzy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu złożyli oferty, o wykonawcach:
    • których oferty nie zostały odrzucone,
    • których oferty zostały odrzucone,
    • którzy zostali zakwalifikowani do negocjacji.
  5. Oferta wykonawcy niezaproszonego do negocjacji zostanie uznana za ofertę odrzuconą.
  6. Negocjacje prowadzone będą drogą elektroniczną – na wezwanie Zamawiającego Wykonawca przekaże drogą elektroniczną (w terminie wskazanym przez Zamawiającego) ostateczną cenę ofertową.
  7. Podczas negocjacji ofert Zamawiający zapewnia równe traktowanie wszystkich wykonawców.
  8. Zamawiający nie będzie udzielać żadnych informacji w sposób, który mógłby zapewnić niektórym wykonawcom przewagę nad innymi wykonawcami.
  9. Prowadzone negocjacje będą miały charakter poufny. Każda ze stron zobowiąże się, iż bez zgody drugiej strony, nie ujawni informacji handlowych związanych z negocjacjami. Ewentualna zgoda będzie wyrażana w odniesieniu do konkretnych informacji i przed ich ujawnieniem.
  10. Po zakończeniu negocjacji cenowych, Zamawiający poinformuje równocześnie wszystkich wykonawców o ich wyniku postępowania, ze wskazaniem wykonawcy, którego ofertę oceniono najwyżej.
  11. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  12. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty częściowej.
  13. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
  14. Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających i dodatkowych.
  15. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  16. Zamawiający nie przewiduje zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących SWZ.
  17. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną adres e-mail – sekretariat@pec.olecko.pl
  18. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na wskazany w ust. 17 adres e-mail.

 

Rozdział B.

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

B.1 Opis przedmiotu zamówienia-przedmiotem zamówienia jest:

Wykonanie kompleksowej usługi – wykonanie koncepcji oraz projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia (zgłoszenia) na budowę – dla planowanego przedsięwzięcia: Budowa kotłowni opalanej biomasą o mocy do 5 MW w ramach rozbudowy systemu ciepłowniczego Olecka w celu zwiększenia jego efektywności”.

 

B.1.1 Rodzaj zamówienia: usługa

Opis przedmiotu zamówienia w oparciu o Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

71530000-2 – doradcze usługi budowlane

71541000-2 – usługi zarządzania projektem budowlanym

71241000-9 – studia wykonalności, usługi doradcze, analizy

 71320000-7 usługi inżynierskie w zakresie projektowania

 

B.1.2 Przewidywany zakres prac:

Zakres przedsięwzięcia polega na budowie kotłowni w oparciu o 1 kocioł o mocy cieplnej 5,0MW wraz z ekonomizerem suchym oraz ekonomizerem kondensacyjnym (wariant do rozpatrzenia w koncepcji), układem magazynowania i podawania paliwa, odprowadzeniem spalin i odpopielaniem oraz kompletną instalacją technologiczno-hydrauliczną. Ponadto wybudowany zostanie magazyn biomasy z podłogą ruchomą wyposażony w urządzenia do przygotowywania i podawania paliwa. Kocioł na biomasę w sezonie grzewczym będzie produkować energię cieplną na potrzeby centralnego ogrzewania. Realizacja projektu pozwoli na dalszy rozwój ciepła systemowego miasta Olecko.

Paliwo – biomasa

Kaloryczność paliwa przy wilgotności 50%     –              Qr – 8000 kJ/kg

Wilgotność paliwa                                                                                                                                                  –              35 – 60%

Zawartość popiołu                                                                                                                                                  –              1,5 – 3,5 %

B.1.3 Przedmiot zamówienia obejmuje:

  1. Opracowanie wariantowej koncepcji techniczno-ekonomicznej i uzgodnienie jej z Zamawiającym. Na podstawie koncepcji uzgodnionej przez Zamawiającego zostanie wykonany projekt budowlany. Zakres koncepcji:
  2. Budowa kotłowni opalanej biomasą w oparciu o 1 kocioł, o mocy cieplnej 5,0 MW, kondensacyjny, pracującej „w podstawie” w sezonie grzewczym oraz również w okresie letnim (poza sezonem grzewczym) oraz:
  3. wariant I instalacji kogeneracyjnej o mocy 0,99 MWel, zasilanej gazem ziemnym.
  4. wariant II instalacji kogeneracyjnej ORC o mocy 0,02 MWel, zasilanej olejem termalnym.
    • Aktualny bilans energii i planowane zmiany zapotrzebowania ciepła,
    • Analiza wymagań środowiskowych,
    • Analiza wariantowa możliwych kierunków modernizacji źródła,
    • Bilans energii elektrycznej wraz z określeniem potrzeb własnych
    • Określenie nakładów inwestycyjnych na każdy z wariantów.
    • Dostępne i spodziewane programy wsparcia. Oszacowanie wymaganego wkładu własnego.
    • Oszacowanie kosztów eksploatacyjnych każdego z wariantów,
    • Określenie wskaźników rentowności inwestycji,
    • Wskazanie optymalnego wariantu modernizacyjnego.
    • Możliwości lokalizacyjne proponowanej instalacji.
  5. Opracowanie projektu budowlanego w zakresie:
    1. Przygotowanie wniosku do Zakładu Gazowniczego o uzyskanie warunków podłączenia do sieci gazowej.
    2. Przygotowanie mapy geodezyjnej dla celów projektowych.
    3. Wykonanie badań geologicznych.
    4. Przygotowanie wniosku oraz pomoc w uzyskaniu decyzji środowiskowej (DŚ).
    5. Przygotowanie wniosku oraz pomoc w uzyskaniu decyzji lokalizacyjnej (WZiZT).
    6. Projekt Budowlany wraz z wszelkimi uzgodnieniami niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na budowę.
    7. Przygotowanie wniosku oraz współdziałanie z Zamawiającym w celu uzyskania pozwolenia na budowę.

Dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia Projektu Budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, zawierających specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych.

  1. Projekt Techniczny.
  2. Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót.
  3. Ekspertyzy i inwentaryzacje do celów projektowych
  4. Przedmiary robót i kosztorysy szacunkowe dla każdej branży oddzielne – na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej.
  5. W dokumentacji projektowej zostaną uwzględnione wszelkie niezbędne przełożenia kolidującej infrastruktury podziemnej.
  6. Dokumentacja projektowa będzie sporządzona zgodnie z aktualnie obowiązującymi warunkami technicznymi, przepisami prawa budowlanego, przepisami szczegółowymi, normami polskimi i europejskimi i posiadać uzgodnienia określone przepisami szczególnymi zapewniającymi uzyskanie pozwolenia na budowę i późniejszą eksploatację.
  7. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu opracowaną dokumentację:
  1. a) w formie standardowej w czterech egzemplarzach,
  2. b) w wersji elektronicznej na płycie CD w dwóch egzemplarzach odpowiednio w niżej wymienionych formatach:
    • dokumenty tekstowe – doc, pdf, ath,
    • dokumenty tekstowe z grafiką – doc, pdf,
    • pliki graficzne – jpg,
      • rysunki techniczne – dwg, pdf.

B.2 Termin wykonania zamówienia:

Okres realizacji zamówienia – od podpisania umowy do czasu ostatecznego uzyskania pozwolenia na budowę, orientacyjnie do dnia 28 luty 2025 r.

Planowany okres realizacji robót budowlanych: 2025-2026 rok.

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.

W szczególności dopuszczalne są zmiany:

  • korzystne dla zamawiającego, w tym przewidujące niższą cenę udzielonego zamówienia niż wynikająca z treści oferty, bądź szerszy zakres zobowiązania wykonawcy lub kształtujące w sposób korzystniejszy niż wynikało by to z treści oferty sposób zapłaty za udzielone zamówienie.
  • wzrostu zakresu rzeczowego poprzez zamówienie uzupełniające lub dodatkowe konieczne do realizacji umowy
  • przewidujące dłuższy termin wykonania zamówienia na skutek obiektywnych okoliczności, których nie można było przewidzieć, w szczególności w związku z dłuższym niż wskazany powyżej terminem realizacji inwestycji
  • zmiany nie mogą dotyczyć zobowiązań wykonawcy zawartych w ofercie, które były oceniane w toku postępowania o udzielenie zamówienia.

 

Rozdział C

INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW

 

C.1. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia   spełnienia warunków udziału w postępowaniu

Na potwierdzenie spełnienia warunków wymaganych w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:

C.1.1 Wypełniony i podpisany „FORMULARZ OFERTOWY” (wzór przedstawiono w rozdziale „F” niniejszej

Specyfikacji Warunków Zamówienia), zawierający następujące załączniki:

C.1.1.1. Załącznik nr 1 – „Oświadczenia Wykonawcy – część 1”

C.1.1.2. Załącznik nr 2 – „Oświadczenia Wykonawcy – część 2

C.2 Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa drogą elektroniczną -adres – sekretariat@pec.olecko.pl.

Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest:

Marcin Małecki  –Prezes Zarządu  tel./fax +48 87 520-26-61; e-mail m.malecki@pec.olecko.pl. Dopuszcza się jedynie elektroniczną formę korespondencji dotyczącą niniejszego postępowania.

 

C.3 Opis sposobu przygotowania i złożenia oferty.

C.3.1 Wykonawca powinien zapoznać się z całością dokumentów, a następnie wypełnić wszystkie miejsca do tego celu wskazane w Formularzu Oferty i załącznikach (rozdział E SWZ), które należy traktować jako wzór.

C.3.2 Oferta i dokumenty załączone do oferty winny być podpisane podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym i złożone w formie elektronicznej (e-mailem).

C.3.3 Każda strona oferty musi być ponumerowana kolejnymi numerami rozpoczynając od numeru 1 umieszczonego na pierwszej stronie oferty. Załączniki oferty winny być ułożone zgodnie z ich numeracją podaną w Formularzu Oferty.

C.3.4 Nie przewiduje się zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących SWZ.

C.3.5 Oferta musi być sporządzona w języku polskim oraz podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty 

C.3.6 W przypadku dołączenia do oferty dokumentów lub materiałów w języku obcym wymagane jest przedstawienie ich tłumaczenia na język polski.

C.3.7 Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z przedstawionymi przez Zamawiającego wzorami – załącznikami (zamieszczonymi w Rozdziale „F” niniejszej SWZ).

 

C.4    Miejsce i termin składania ofert

C.4.1 Miejsce i termin składania ofert:

Wykonawca zobowiązany jest złożyć ofertę w nieprzekraczalnym terminie

do dnia 19.07.2023 r. do godz. 900

Za termin złożenia oferty uznany zostanie termin wprowadzenia dokumentów elektronicznych na adres sekretariat@pec.olecko.pl

C.4.2. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

C.5 Kryteria i zasady oceny ofert

C.5.1. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty oraz sposób obliczenia ceny.

Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie poniższych kryteriów:

Nazwa kryterium

Waga %

Sposób punktowania pkt.

Cena

100,00%

100

 

C.5.2 W ramach kryterium „Cena” punktacja ofert zostanie dokonana proporcjonalnie, w stosunku do najniższej ceny ofertowej, która otrzyma 100,00 pkt w ramach tego kryterium.

 

C.6. Termin, do którego Wykonawca będzie związany złożoną ofertą

Wykonawcy pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert.

 

C.7   Miejsce i termin otwarcia ofert. Informacje o trybie otwarcia ofert.

  1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu, w którym upływa termin składania ofert – 15 minut po upływie tego terminu.
  2. W przypadku awarii systemu informatycznego, za pomocą którego odbywa się składanie ofert, która powoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez Zamawiającego, otwarcie ofert następuje niezwłocznie po usunięciu awarii.
  3. W takim przypadku Zamawiający przekaże informację – drogą elektroniczną – wszystkim oferentom o zmianie terminu otwarcia ofert.
  4. Niezwłocznie po otwarciu ofert, Zamawiający zamieści na stronie internetowej prowadzonego postępowania następujące informacje:
    • nazwy albo imiona i nazwiska oraz siedziby lub miejsca prowadzonej działalności gospodarczej albo miejsca zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte;
    • ceny zawarte w ofertach.
  5. Zamawiający przed oceną szczegółową (merytoryczną) oferty dokona w części niejawnej przetargu oceny formalnej, tzn. sprawdzi czy każda z ofert:
    • została prawidłowo podpisana;
    • jest zgodna z wymaganiami Zamawiającego;
    • spełnia warunki określone w SWZ.
  6. Zamawiający odrzuci ofertę, gdy:
    • jej treść nie odpowiada treści specyfikacji warunków zamówienia;
    • zawiera błędy w obliczeniu ceny;
    • Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki polegającej na niezgodności oferty ze specyfikacją warunków zamówienia, nie powodujące ch zmian w treści oferty.
  7. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia przetargu bez podania przyczyny.

 

C.8 Formalności jakie powinny zostać dopełnione po zakończeniu przetargu w celu zawarcia umowy

Umowa zostanie zawarta w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.

 

C.9 Powiadomienie o wyniku postępowania przetargowego

O rezultacie postępowania wszyscy Wykonawcy zostaną powiadomieni pisemnie ze wskazaniem Wykonawcy, którego ofertę uznano za najkorzystniejszą.

 

C.10 Wymagania dotyczące wadium

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Rozdział D

OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY

 

Cenę ofertową należy podać w „FORMULARZU OFERTOWYM”. Cena ofertowa musi zostać określona jako jednoznaczna i ostateczna i zostanie wprowadzona do umowy jako obowiązujące strony wynagrodzenie ryczałtowe VAT wyliczony będzie do faktur zgodnie z obowiązującymi przepisami.  

Cena ofertowa powinna być podana cyfrowo i słownie. Cena ofertowa powinna uwzględniać wszystkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia, jakie poniesie Zamawiający. Cena ofertowa powinna obejmować kompletne wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w Rozdziale B niniejszej Specyfikacji zgodnie z polskimi przepisami i normami.

 

 

Załączniki:

Załącznik nr 1 – „Oświadczenia Wykonawcy – część 1”

Załącznik nr 2 – „Oświadczenia Wykonawcy – część 2

Załącznik nr 3 – Projekt umowy.

Rozdział E

RODO – KLAUZULA INFORMACYJNA ZAMAWIAJĄCEGO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) oraz Ustawą z dnia 10 maja 2018 r.
o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. 2019, poz. 1781 z późn. zm.), dalej „RODO”, informuję, że:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Olecku sp. z o. o., Gołdapska 22, 19-400 Olecko. Z Administratorem można się skontaktować poprzez email: sekretariat@pec.olecko.pl ; tel: (087) 520 26 61 lub pisemnie na adres siedziby administratora;
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia na wykonanie inwestycji: „Budowa kotłowni opalanej biomasą o mocy do 5 MW w ramach rozbudowy systemu ciepłowniczego Olecka w celu zwiększenia jego efektywności, w związku z wykonywaniem umowy, której stroną może być Pani/Pan lub podjęciem działań na Pani /Pana żądanie, przed zawarciem umowy oraz w związku z wyrażoną przez Panią/Pana zgodą na przetwarzanie danych osobowych.;
  • Dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach i na podstawach prawnych:
  1. przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie obowiązujących w dniu wszczęcia wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków i Kodeksu cywilnego oraz w celu przechowywania dokumentacji postępowania po jego zakończeniu (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  2. rozpatrywania odwołań, skarg i innych wniosków składanych do Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Olecku sp. z o. o.. zgodnie z wytycznymi lub w prawnie uzasadnionym celu Stron (art. 6 ust. 1 lit. c, f RODO),
  3. dochodzenia lub obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  4. w przypadku zawarcia umowy – w celu realizacji umowy lub zlecenia zakupu, podejmowania bieżących kontaktów z przedstawicielami Stron, prowadzeniem rozliczeń, a także w celu spełnienia obowiązków prawa, w szczególności obowiązków podatkowych i rachunkowych (art. 6 ust. 1 lit. b, c i f RODO),
  5. podejmowania działań nadzorczych, w tym tworzenia statystyk zestawień i analiz na potrzeby własne (art. 6 ust. f RODO),
  6. w przypadku przetwarzania danych o karalności – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 10 RODO, tj. wyłącznie w przypadku, gdy szczególne przepisy prawa wprost stanowią podstawę prawną do przetwarzania tych danych osobowych o określonych osobach;
  • Odbiorcami danych mogą być:
  1. osoby i podmioty, które złożyły wniosek o udostępnienie protokołu lub załączników do protokołu postępowania o udzielenie zamówienia;
  2. osoby i podmioty upoważnione do przeprowadzenia kontroli;
  3. osoby i podmioty działające w związku z korzystaniem przez wykonawców ze środków ochrony prawnej;
  4. podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (np. sądy, organy państwowe);
  5. podmioty świadczące usługi na rzecz Zamawiającego, takie jak usługi doręczania korespondencji, drukarskie i archiwizacyjne, informatyczne i telekomunikacyjne, księgowo finansowe i podatkowe, doradcze lub prawne.
  • Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane i przekazywane: organom administracji publicznej, służbom, sądom i prokuraturze, innym podmiotom, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Olecku sp. z o. o przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Olecku sp.  z o. o. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będzie minister właściwy ds. środowiska i inne uprawnione podmioty na podstawie przepisów prawa i zawartych umów (w tym umów powierzenia) – celem wykonania ciążących na administratorze obowiązków oraz jednostki świadczące usługi operatora pocztowego;
  • Dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania postępowania o udzielenie zamówienia, a następnie przez okres przechowywania dokumentacji postępowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania oraz przez okres wynikający z przepisów archiwalnych. Niezależnie od powyższego, dane osobowe będą przetwarzane do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy zawartej z wykonawcą w wyniku postępowania, a także roszczeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych;
  • W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;
  • w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych na warunkach określonych w przepisach RODO przysługują Pani/Panu następujące prawa:
    1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
    2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
    3. prawo do usunięcia danych osobowych, z zastrzeżeniem wyłączeń wskazanych w art. 17 ust. 2 RODO,
    4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
    5. żądania przeniesienia danych w przypadku wskazanym w art. 20 ust. 1 RODO,
    6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na zasadach przewidzianych w art. 21 RODO.
    7. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, w sytuacji gdy Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie uzyskanej zgody, przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  • Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z ww. uprawnień nie może być niezgodne z przepisami prawa, a w szczególności nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia;
  • Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący ich zabezpieczenie przed bezprawnym rozpowszechnianiem;
  • W celu skorzystania z ww. praw należy skontaktować się z administratorem. Dane kontaktowe wskazane zostały w ust. 1 powyżej;
  • Osobie, której dane osobowe będą przetwarzane w toku postepowania, w razie gdy uzna ona, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie, ul. Stawki 2, infolinia: 606 950 000;
  • W przypadku danych osobowych wykonawców – osób fizycznych, dane osobowe przetwarzane w czasie postępowania pochodzą bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, zaś w innych przypadkach zostaną pozyskane przez administratora z następujących źródeł:
  1. wykonawcy – osoby prawne i jednostki organizacyjne uczestniczące w postępowaniu, poprzez składane w postępowaniu oferty, wnioski i pisma,
  2. źródła informacji publicznie dostępne takie jak rejestr przedsiębiorców lub centralna ewidencja działalności gospodarczej;

15)Podanie danych przez osobę, której dane dotyczą, jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Niepodanie danych może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty. 

 

 

……………………………………………………………………………………

Podpis osoby uprawnionej

do reprezentowania Zamawiającego

 

 ______________

* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.

** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

 

Rozdział E

STANDARDOWE FORMULARZE

 

FORMULARZ OFERTOWY

 

 

 

(pieczęć Wykonawcy lub wpisana

pełna nazwa Wykonawcy)

 

na:

Wykonanie kompleksowej usługi – wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia (zgłoszenia) na budowę – dla przedsięwzięcia:

Budowa kotłowni opalanej biomasą o mocy do 5 MW w ramach rozbudowy systemu ciepłowniczego Olecka w celu zwiększenia jego efektywności, Nawiązując do zapytania składamy ofertę wykonania zamówienia na następujących warunkach:

  1. Na podstawie warunków zamówienia podejmujemy się wykonania usługi będącej przedmiotem zamówienia, z dobrą praktyką, wiedzą techniczną, obowiązującymi przepisami oraz normami i należytą starannością.
  2. Oferujemy wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia (zgłoszenia) na budowę dotyczącego realizacji zadania inwestycyjnego pod nazwą

Budowa kotłowni opalanej biomasą o mocy do 5 MW w ramach rozbudowy systemu ciepłowniczego Olecka w celu zwiększenia jego efektywności, za cenę ryczałtową:

      Netto                                                              – …… PLN

      Podatek VAT …%                  – ……  PLN

      OGÓŁEM                                                       – ……. PLN

Słownie: ……………………………………………………………………………………

  1. Oświadczamy, że uważamy się związanymi ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
  2. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami zamówienia (SWZ) i nie wnosimy do nich zastrzeżeń oraz zdobyliśmy niezbędne informacje do przygotowania oferty.
  3. Oświadczamy, że w razie wygrania przetargu zobowiązujemy się do zawarcia umowy na określonych w ofercie warunkach. Umowę tę zawrzemy we wskazanym przez Zamawiającego terminie.
  4. Oświadczamy, że cena oferty uwzględnia wszystkie koszty niezbędne do wykonania zamówienia.
  5. Oświadczamy, że spełniamy wszystkie warunki udziału w postępowaniu.
  6. Zastrzegamy, że następujące dokumenty załączone do oferty stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania oraz podawane do publicznej wiadomości:

                              …………………………………………………………………………………………………

 

Do oferty załączam:

Załącznik 1: „Oświadczenia Wykonawcy – część 1”.

Załącznik 2: „Oświadczenia Wykonawcy – część 2”.

 

Wykonawca:

  1. Zarejestrowana nazwa Wykonawcy:

(W przypadku oferty konsorcjum dotyczy lidera konsorcjum)

………………………………………………………………………………………………………………….

  1. Zarejestrowany adres Wykonawcy:

(W przypadku oferty konsorcjum dotyczy lidera konsorcjum)

………………………………………………………………………………………………………………….

  1. Numer telefonu: ……………………………………………….

(W przypadku oferty konsorcjum dotyczy lidera konsorcjum)

Numer Faxu:  ………………………………………………….

(W przypadku oferty konsorcjum dotyczy lidera konsorcjum)

  1. Numer e-mail: ………………………………………………….

(W przypadku oferty konsorcjum dotyczy lidera konsorcjum)

  1. Numer konta bankowego:

……………………………………………………………………………………………………………………..

NIP: ……………………………………………………

REGON: ……………………………………………….

Upełnomocniony przedstawiciel Wykonawcy

…………………………………………

                                                                                                                                                                        (podpis, pieczęć)

 

Data: ………………………………

(pieczęć Wykonawcy lub wpisana

pełna nazwa Wykonawcy)

ZAŁĄCZNIK Nr 1: „Oświadczenia Wykonawcy – część 1”

 

Niniejszym oświadczam, że:

 

  1. Posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności objętym zamówieniem, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
  2. Posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponujemy potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
  3. Dysponujemy odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
  4. Znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej za­pewniającej wykonanie zamówienia;
  5. Nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia;
  6. Spełniamy i przyjmujemy warunki określone w SWZ.

 

Upełnomocniony przedstawiciel Wykonawcy         

 

……………………………………………

             (podpis, pieczęć)        

 

Data: ………………………………….

 

 

 

(pieczęć Wykonawcy lub wpisana

pełna nazwa Wykonawcy)

 

ZAŁĄCZNIK Nr 2: „Oświadczenia Wykonawcy – część 2″

 

  1. Oświadczamy, że nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia.
  2. Oświadczamy, że posiadamy ustawowo wymagane uprawnienia, niezbędne do wykonania prac lub czynności objętych przedmiotem zamówienia.
  3. Oświadczamy, że posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie, posiadamy lub będziemy posiadać potencjał ekonomiczny i techniczny, a także pracowników zdolnych do wykonania zamówienia.
  4. Oświadczamy, że znajdujemy się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia określonego w niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia.
  5. Oświadczamy, że na dzień podpisania umowy osoby wskazane w ofercie do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie wykażą się obowiązkowym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej niezależnie od formy organizacyjno-prawnej prowadzonej działalności, czy też podstawy prawnej zatrudnienia.
  6. Oświadczamy, że uzyskaliśmy wszystkie niezbędne informacje do przygotowania oferty i wykonania umowy.
  7. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze szczegółowymi warunkami przetargu zawartymi w Specyfikacji Warunków Zamówienia w tym z wzorem umowy i przyjmujemy je bez zastrzeżeń.
  8. Posiadamy konieczną wiedzę wymaganą do przygotowania oferty oraz realizacji Usługi w określonym czasie.
  9. Deklarujemy, że wszystkie oświadczenia i informacje zamieszczone w „FORMULARZU OFERTOWYM” (ofercie) są kompletne, prawdziwe i dokładne w każdym szczególe.
  10. Nazwiska i stanowiska osób, z którymi można się kontaktować w celu uzyskania dalszych informacji, jeżeli będą wymagane, podaje się poniżej:

……………………………………………………………………………………………………………….

 

Upełnomocniony przedstawiciel   

            Wykonawcy         

 

……………………………………………

             (podpis, pieczęć)        

 

Data: ………………………………….

 

 

PROJEKT UMOWY

 

UMOWA

NA WYKONANIE PRAC PROJEKTOWYCH nr …./2024

zawarta w Olecku w dniu …07.2024 r

pomiędzy:

 

Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej w Olecku Sp. z o. o. z siedzibą w Olecku, 19-400 Olecko ul. Gołdapska 22, wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestru Przedsiębiorców pod numerem 0000066976 w Sądzie Rejonowym w Olsztynie VIII Wydział Gospodarczy, NIP 847-000-03-03, REGON 790319959, zwanym dalej ZAMAWIAJĄCYM, reprezentowaną przez:

  1. Marcina Małeckiego – Prezesa Zarządu

zwanym w dalszej części Umowy Zamawiającym lub Stroną,

a

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………

reprezentowaną przez:

………………………………………………………………

………………………………………………………………

zwanym w dalszej części Umowy Wykonawcą lub Stroną

Umowa zostaje zawarta w wyniku rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia prowadzonego zgodnie z Regulaminem Udzielania Zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane przez Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Olecku sp.  z o. o., ul. Gołdapska 22, 19-400 Olecko.

 

  • 1

Przedmiot umowy

Przewidywany zakres prac:

Zakres przedsięwzięcia polega na budowie kotłowni w oparciu o 1 kocioł o mocy cieplnej 5,0MW wraz z ekonomizerem suchym oraz ekonomizerem kondensacyjnym (wariant do rozpatrzenia w koncepcji), układem magazynowania i podawania paliwa, odprowadzeniem spalin i odpopielaniem oraz kompletną instalacją technologiczno-hydrauliczną. Ponadto wybudowany zostanie magazyn biomasy z podłogą ruchomą wyposażony w urządzenia do przygotowywania i podawania paliwa. Kocioł na biomasę w sezonie grzewczym będzie produkować energię cieplną na potrzeby centralnego ogrzewania. Realizacja projektu pozwoli na dalszy rozwój ciepła systemowego miasta Olecko.

Paliwo – biomasa

Kaloryczność paliwa przy wilgotności 50%    –              Qr – 8000 kJ/kg

Wilgotność paliwa                                                                                                                 –              35 – 60%

Zawartość popiołu                                                                                                                 –              1,5 – 3,5 %

Przedmiot zamówienia obejmuje:

  1. Opracowanie wariantowej koncepcji techniczno-ekonomicznej i uzgodnienie jej z Zamawiającym. Na podstawie koncepcji uzgodnionej przez Zamawiającego zostanie wykonany projekt budowlany. Zakres koncepcji:
  2. Budowa kotłowni opalanej biomasą w oparciu o 1 kocioł, o mocy cieplnej 5,0 MW, kondensacyjny, pracującej „w podstawie” w sezonie grzewczym oraz również w okresie letnim (poza sezonem grzewczym) oraz:
  3. wariant I instalacji kogeneracyjnej o mocy 0,99 MWel, zasilanej gazem ziemnym.
  4. wariant II instalacji kogeneracyjnej ORC o mocy 0,02 MWel, zasilanej olejem termalnym.
    • Aktualny bilans energii i planowane zmiany zapotrzebowania ciepła,
    • Analiza wymagań środowiskowych,
    • Analiza wariantowa możliwych kierunków modernizacji źródła,
    • Bilans energii elektrycznej wraz z określeniem potrzeb własnych
    • Określenie nakładów inwestycyjnych na każdy z wariantów.
    • Dostępne i spodziewane programy wsparcia. Oszacowanie wymaganego wkładu własnego.
    • Oszacowanie kosztów eksploatacyjnych każdego z wariantów,
    • Określenie wskaźników rentowności inwestycji,
    • Wskazanie optymalnego wariantu modernizacyjnego.
    • Możliwości lokalizacyjne proponowanej instalacji.
  5. Opracowanie projektu budowlanego w zakresie:
    1. Przygotowanie wniosku do Zakładu Gazowniczego o uzyskanie warunków podłączenia do sieci gazowej.
    2. Przygotowanie mapy geodezyjnej dla celów projektowych.
    3. Wykonanie badań geologicznych.
    4. Przygotowanie wniosku oraz pomoc w uzyskaniu decyzji środowiskowej (DŚ).
    5. Przygotowanie wniosku oraz pomoc w uzyskaniu decyzji lokalizacyjnej (WZiZT).
    6. Projekt Budowlany wraz z wszelkimi uzgodnieniami niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na budowę.
    7. Przygotowanie wniosku oraz współdziałanie z Zamawiającym w celu uzyskania pozwolenia na budowę.

Dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia Projektu Budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, zawierających specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych.

  1. Projekt Techniczny.
  2. Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót.
  3. Ekspertyzy i inwentaryzacje do celów projektowych
  4. Przedmiary robót i kosztorysy szacunkowe dla każdej branży oddzielne – na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej.
  5. W dokumentacji projektowej zostaną uwzględnione wszelkie niezbędne przełożenia kolidującej infrastruktury podziemnej.
  6. Dokumentacja projektowa będzie sporządzona zgodnie z aktualnie obowiązującymi warunkami technicznymi, przepisami prawa budowlanego, przepisami szczegółowymi, normami polskimi i europejskimi i posiadać uzgodnienia określone przepisami szczególnymi zapewniającymi uzyskanie pozwolenia na budowę i późniejszą eksploatację.
  7. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu opracowaną dokumentację:
  1. a) w formie standardowej w czterech egzemplarzach,
  2. b) w wersji elektronicznej na płycie CD w dwóch egzemplarzach odpowiednio w niżej wymienionych formatach:
    • dokumenty tekstowe – doc, pdf, ath,
    • dokumenty tekstowe z grafiką – doc, pdf,
    • pliki graficzne – jpg,
      • rysunki techniczne – dwg, pdf.
  1. Przedmiot umowy należy wykonać z uwzględnieniem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, standardami i obowiązującymi normami, a w szczególności z:

1) ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane,

2) ustawą z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych,

3) Ustawą z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej,

4) Ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

5) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,

6) rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r.
w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego,

7) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego,

8) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczanie planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym,

9) obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego.

  1. Przewidywany zakres prac projektowych, stanowiących przedmiot umowy został określony w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
  2. Wykonawca zorganizuje przynajmniej dwie narady koordynacyjne, na których zostaną omówione poszczególne branże oraz zastosowane rozwiązania materiałowe i technologiczne. Na życzenie Zamawiającego, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu drogą elektroniczną materiały niezbędne do zapoznania się z zaawansowaniem prac projektowych i zastosowanymi w nich rozwiązaniami.
  3. Dokumentacja projektowa zostanie zaopatrzona w klauzulę kompletności zawierającą wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie, że jest ona wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami, normami i wytycznymi, oraz że została wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć i może zostać skierowana do realizacji.
    1. Wykonawca odpowiada za prace wykonane przez podwykonawców, niezbędne do realizacji zlecenia głównego, tak jak za swoje własne i zobowiązuje się do wypłaty należnego im wynagrodzenia.

 

  • 2

Termin realizacji umowy

  1. Ustala się następujące terminy wykonania przedmiotu umowy:
  2. Wykonanie koncepcji technicznej – do dnia 30.09.2024 r.
  3. Wykonanie Projektu budowlanego – do dnia 30.12.2024 r.
  4. wykonanie Projektu technicznego oraz pozostałych opracowań – do dnia 31.01.2025 r.
  5. Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę – do dnia 28.02.2025 r.
  6. Terminy opracowania dokumentacji projektowej uważać się będzie za zachowane, jeżeli w tych terminach Wykonawca przekaże kompletną dokumentację projektową do odbioru Zamawiającemu i w wyniku tego zgłoszenia zostanie dokonany odbiór, zgodnie z zapisami zawartymi w § 3 niniejszej umowy.
  7. Wykonawca w terminie 14 dni od podpisania umowy zobowiązany jest sporządzić i przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram prac projektowych.
  8. Zmiana harmonogramu prac projektowych, niepowodująca zmiany terminu realizacji Umowy, nie wymaga podpisania przez Strony aneksu do umowy.

 

  • 3

Odbiór przedmiotu umowy

  1. Wykonawca zagwarantuje Zamawiającemu możliwość sprawdzenia i bieżącej kontroli postępu prac projektowych.
  2. Odbiór dokumentacji projektowej określonej w § 1 ust 4 i 5 niniejszej umowy, nastąpi na podstawie protokołów odbioru częściowych i protokołu końcowego po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę.
  3. Protokół odbioru powinien zawierać w szczególności:
    1. informację o czasie i miejscu przekazania dokumentacji projektowej,
    2. wykaz przekazanej dokumentacji projektowej,
    3. oświadczenie Wykonawcy, że wymieniona w protokole dokumentacja projektowa jest wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami, w tym technicznobudowlanymi, oraz normami i jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć,
  4. Wykonawca przekaże dokumentację projektową Zamawiającemu w formie papierowej oraz elektronicznej zgodnie z pkt. 5 umowy.
  5. Miejscem odbioru wykonanej dokumentacji projektowej oraz wszelkich opracowań wykonanych w ramach przedmiotu umowy będzie siedziba Zamawiającego.
  6. Zamawiający sprawdzi i zweryfikuje przekazaną przez Wykonawcę dokumentację projektową w terminie do 7 dni od dnia jej przekazania w szczególności pod względem:
  7. Kompletności i zgodności z postanowieniami umowy, wskazówkami Zamawiającego przekazanymi Wykonawcy w trakcie wykonywania prac projektowych, zasadami sztuki budowlanej, wiedzy technicznej i standardami projektowania,
  8. zgodności z prawem, warunkami technicznymi i normami.
  9. W wyniku dokonania sprawdzenia i weryfikacji Zamawiający może:
  10. podpisać protokół odbioru,
  11. odmówić podpisania protokołu odbioru i wezwać Wykonawcę do usunięcia wad/usterek lub przedstawienia kompletnej dokumentacji projektowej wyznaczając Wykonawcy w tym celu termin do 7 dni.
  12. W przypadku nienależytego wykonywania umowy, a w szczególności bezskutecznego upływu wyznaczonego przez Zamawiającego terminu usunięcia wad/usterek, Zamawiający ma prawo usunąć wady/usterki na koszt i ryzyko Wykonawcy, niezależnie od pozostałych uprawnień Zamawiającego przyznanych niniejszą umową.
  13. Wykonawca zobowiązuje się do usuwania wad/usterek wskazanych przez Zamawiającego w toku przygotowania lub podczas odbioru dokumentacji projektowej w terminach wskazanych przez Zamawiającego oraz do ponownego dostarczenia danego opracowania projektowego do odbioru. Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie z tytułu usunięcia wad/usterek stwierdzonych przez Zamawiającego w przedstawianych opracowaniach.

 

  • 4

Wynagrodzenie i warunki płatności

  1. Za wykonanie całości przedmiotu umowy ustala się wynagrodzenie ryczałtowe w wysokości ……….. zł netto (słownie: …………………… złotych netto), które zostanie powiększone o podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury
  2. Wskazane w ust. 1 wynagrodzenie, nie podlega podwyższeniu. ani waloryzacji z tytułu skutków inflacji, czy jakichkolwiek innych czynników.
  3. Wynagrodzenie określone w ust.1 niniejszego paragrafu obejmuje wszystkie koszty wykonania wszelkich czynności Wykonawcy niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy oraz wszelkich czynności określonych w SWZ oraz opracowania lub pozyskania wszelkich ekspertyz, opinii, badań i innych materiałów oraz danych wyjściowych do projektowania niezbędnych dla prawidłowego wykonania przedmiotu umowy – choćby niewymienionych wprost w umowie.
  4. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy, płatne będzie na podstawie prawidłowo wystawionych faktur Zamawiającemu przez Wykonawcę i po podpisaniu bez zastrzeżeń przez Zamawiającego protokołu odbioru przedmiotu umowy, zgodnie z postanowieniami zawartymi w § 3 niniejszej umowy.
  5. Wynagrodzenie, określone w ust. 1 powyżej, płatne będzie po należytym wykonaniu przez Wykonawcę poszczególnych zadań, określonych w § 1 Umowy, w następujących wysokościach i na warunkach określonych poniżej:
  6. Płatność zaliczkowa w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego + VAT – płatna w terminie 7 dni od daty doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury, która zostanie wystawiona po podpisaniu umowy,
  7. Płatność częściowa w wysokości 40% wynagrodzenia umownego + VAT – płatna w terminie 14 dni od daty doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury, która zostanie wystawiona po opracowaniu zatwierdzone przez Zamawiającego projektu budowlanego;
  8. Płatność częściowa w wysokości 35% wynagrodzenia umownego + VAT – płatna w terminie 14 dni od daty doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury, która zostanie wystawiona po opracowaniu zatwierdzonego przez Zamawiającego projektu technicznego, Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót; kosztorysów szacunkowych oraz przedmiarów robót;
  9. Płatność końcowa w wysokość 5% wynagrodzenia umownego + VAT – płatna w terminie 14 dni od daty doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury, która zostanie wystawiona po uzyskaniu decyzji pozwolenia na budowę i po podpisaniu bez zastrzeżeń przez Zamawiającego protokołu odbioru przedmiotu umowy, zgodnie z postanowieniami zawartymi w § 3 niniejszej umowy.
  10. Strony ustalają, że po przekazaniu Zamawiającemu dokumentacji objętej przedmiotem umowy, Wykonawca zrzeka się wszelkich majątkowych praw autorskich na rzecz Zamawiającego oraz wszelkich roszczeń z tego tytułu.
  11. Za dzień dokonania płatności strony uznają datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
  12. W przypadku wystąpienia zwłoki w oddaniu przedmiotu umowy lub zwłoki w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze, wartość faktury zostanie pomniejszona o wysokość kar umownych, ustaloną w oparciu o zapisy zamieszczone w § 6 niniejszej umowy.
  13. Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności, wynikającej z umowy, na osoby trzecie. Cesja, przelew lub czynność wywołująca podobne skutki, dokonane bez pisemnej zgody Zamawiającego, są względem Zamawiającego bezskuteczne.

 

  • 5

Gwarancja i rękojmia

  1. Zamawiający jest uprawniony do dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady dokumentacji projektowej, stanowiącej przedmiot niniejszej umowy, przez okres odpowiadający okresowi rękojmi Wykonawcy robót budowlanych wykonanych na podstawie dokumentacji projektowej stanowiącej przedmiot niniejszej umowy.
  2. Wykonawca obowiązany jest do odpowiedzialności względem Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy w okresie równym z okresem udzielenia Zamawiającemu gwarancji.
  3. Bieg terminów gwarancji i rękojmi rozpoczyna się od dnia następnego po podpisaniu bez zastrzeżeń protokołu końcowego odbioru przedmiotu umowy i trwa 24 miesiące.
  4. Wykonawca w okresie gwarancji i rękojmi zobowiązany jest do nieodpłatnego usuwania wad przedmiotu niniejszej umowy, zgłaszanych na piśmie przez Zamawiającego i w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego.
  5. Niedotrzymanie przez Wykonawcę wyznaczonego terminu na usunięcie wad, będzie zakwalifikowane jako odmowa usunięcia wad.
  6. W przypadku odmowy usunięcia wad przez Wykonawcę, nie usunięcia wad w wyznaczonym terminie lub wadliwym wykonaniu usunięcia wad, Zamawiający bez dodatkowego wezwania zleci usunięcie tych wad innemu podmiotowi w drodze wykonania zastępczego na koszt i ryzyko Wykonawcy, bez konieczności uzyskiwania uprzedniego upoważnienia sądu, niezależnie od możliwości obciążenia Wykonawcy z tego tytułu karami umownymi.
  7. Na okoliczność usunięcia wad lub usterek spisuje się protokół z udziałem Wykonawcy i Zamawiającego.
  8. Stwierdzenie usunięcia wad powinno nastąpić nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od daty zawiadomienia Zamawiającego przez Wykonawcę o dokonaniu naprawy.
  9. Wykonanie prac w zastępstwie Wykonawcy w sytuacji wymienionej w ust. 6, nie ogranicza zakresu i terminów gwarancji i rękojmi.
  10. Udzielone rękojmia i gwarancja nie naruszają prawa Zamawiającego do dochodzenia roszczeń o naprawienie szkody na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
  11. Wykonawca zobowiązuje się posiadać ważną i opłaconą polisę ubezpieczeniową z okresem ochrony do dnia wygaśnięcia zobowiązań wynikających z umowy na sumę ubezpieczeniową nie mniejszą niż kwota całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy wskazanego w umowie na jedno i wszystkie zdarzenia skutkujące odpowiedzialnością cywilną Wykonawcy w związku z wykonywaniem prac objętych umową, w szczególności za wady (usterki) projektowe, uchybienia lub zaniedbania Wykonawcy lub inne zdarzenia, za które ponosi on odpowiedzialność z tytułu prowadzonej działalności zawodowej. Wykonawca zobowiązuje się do odnawiania ubezpieczenia i terminowego opłacania składek z tego tytułu za ww. okres i do bieżącego przedstawiania Zamawiającemu poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów w tym zakresie.
  12. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć kopię polisy w terminie najpóźniej do dnia zawarcia umowy.

 

  • 6

Kary umowne

  1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
  2. za opóźnienie lub zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy – w wysokości 0,1% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy, za każdy dzień opóźnienia lub zwłoki, jaki upłynie pomiędzy terminem zakończenia prac, a faktycznym dniem zakończenia prac,
  3. za opóźnienie lub zwłokę w usunięciu wad i usterek stwierdzonych przy odbiorze oraz w okresie rękojmi lub gwarancji – w wysokości 0,1% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy, za każdy dzień opóźnienia lub zwłoki, licząc od wyznaczonego przez Zamawiającego terminu na usunięcie wad i usterek,
  4. za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – w wysokości 5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy.
  5. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego – w wysokości 5 % wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy.
  6. Jeżeli kara umowna z któregokolwiek tytułu wymienionego w ust. 1 nie pokrywa poniesionej szkody, to Zamawiający może dochodzić odszkodowania uzupełniającego do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody na zasadach ogólnych określonych przepisami Kodeksu cywilnego.
  7. Termin zapłaty kary umownej wynosi 14 dni od dnia doręczenia stronie wezwania do zapłaty. W razie opóźnienia z zapłatą kary umownej, Zamawiający może żądać odsetek ustawowych za każdy dzień opóźnienia.
  8. Strony ustalają, że Zamawiający swoją wierzytelność, z tytułu naliczonych kar na podstawie niniejszej umowy, zaspokoi w pierwszej kolejności przez potrącenie z należności Wykonawcy.
  9. Zapłata kary przez Wykonawcę lub potrącenie przez Zamawiającego kwoty kary z płatności należnej Wykonawcy nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku dostarczenia przedmiotu umowy lub jakichkolwiek innych obowiązków, wynikających z umowy.

 

  • 7

Osoby wyznaczone do koordynacji realizacji umowy

 

  1. Ze strony Zamawiającego umowa będzie koordynowana przez:
  2. ……………………………………. – branża technologiczna
  3. ……………………………………. – pozostałe branże
  4. Ze strony Wykonawcy umowa będzie koordynowana przez:

Marcin Małecki  –Prezes Zarządu  tel./fax +48 87 520-26-61; e-mail m.malecki@pec.olecko.pl.

  1. Zmiana osób wymienionych w ust. 1 i 2 nie wymaga zmiany umowy i następuje przez pisemne zgłoszenie złożone drugiej stronie.

 

  • 8

Prawa autorskie

  1. Wynagrodzenie określone w umowie obejmuje również wynagrodzenia za nabycie przez Zamawiającego majątkowych autorskich praw do dokumentacji projektowej, stanowiącej przedmiot niniejszej umowy (Utwór, Dokumentacja projektowa) oraz wynagrodzenie za nabycie przez Zamawiającego własności egzemplarzy, na których utrwalono Utwór, co do którego następuje nabycie tych praw oraz prawo do zezwalania na wykonywanie zależnych praw autorskich do Utworu. Z dniem zapłaty przez Zamawiającego wynagrodzenia należnego Wykonawcy, Wykonawca przenosi na Zamawiającego bez konieczności składania w tym zakresie dodatkowego oświadczenia woli, majątkowe prawa autorskie wraz z prawem do zezwalania na wykonywanie zależnych praw autorskich do Utworu. Z chwilą nabycia praw majątkowych autorskich Zamawiający nabywa własność egzemplarzy, na których utrwalono Utwór, co do którego następuje nabycie tych praw oraz prawo do zezwalania na wykonywanie zależnych praw autorskich do Utworu.
  2. Przeniesienie praw autorskich do Dokumentacji projektowej stanowiącej przedmiot niniejszej Umowy wraz z przeniesieniem praw zależnych nastąpi na wszystkich polach eksploatacji, w szczególności:
    1. użytkowania utworów, ich elementów, fragmentów i opracowań na własny użytek, użytek swoich jednostek organizacyjnych oraz użytek osób trzecich;
    2. wykonywania na podstawie utworów robót budowlanych i prac innego rodzaju w nich opisanych;
    3. wprowadzania wszelkiego rodzaju zmian do utworów, w szczególności dokonywania twórczych (lub nietwórczych) przeróbek, adaptacji, uzupełnień, przystosowań czy opracowań utworów (w tym usuwania jej wad);
    4. utrwalania utworów na wszelkich rodzajach nośników, a w szczególności w formie papierowej, na nośnikach video, taśmie światłoczułej, magnetycznej, dyskach komputerowych, pamięci operacyjnej oraz wszystkich typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego (np. CD, DVD, Blue-ray, pendrive, karty SD itd.);
    5. udostępniania i publikowania utworów (w tym także publikowania po raz pierwszy) w dowolnej formie i postaci, w szczególności poprzez udostępnienie, wyświetlanie i publiczne przedstawianie utworów także w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez niego wybranym,
      w szczególności poprzez udostępnienie ich na stronie internetowej w taki sposób, by były dostępne dla wszystkich użytkowników sieci Internet;
    6. zwielokrotniania utworów dowolną techniką w dowolnej ilości, w tym techniką magnetyczną na kasetach video, techniką światłoczułą i cyfrową, techniką zapisu komputerowego na wszystkich rodzajach nośników dostosowanych do tej formy zapisu, w tym na wszelkiego rodzaju nośnikach przeznaczonych do zapisu cyfrowego (np. CD, DVD, Blue-ray, pendrive, karty SD itd.);
    7. wytwarzania jakąkolwiek techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową w szczególności na nośnikach wskazanych powyżej;
    8. wprowadzania utworów do pamięci komputera na dowolnej liczbie stanowisk komputerowych oraz do sieci multimedialnej, telekomunikacyjnej, komputerowej, w tym do Internetu;
    9. rozpowszechniania utworów w całości lub części poprzez publiczne wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie, nadawanie, reemitowanie, m.in. w telewizji, w telefonii komórkowej, na banerach, ekranach ledowych, wyświetlaczach ciekłokrystalicznych, plakatach, bilbordach, city lightach zlokalizowanych w szczególności na otwartych przestrzeniach, w Internecie;
    10. nadawania całości lub wybranych fragmentów utworu za pomocą wizji lub fonii przewodowej i bezprzewodowej przez stację naziemną;
    11. nadawania za pośrednictwem satelity;
    12. reemisja;
    13. wymiany nośników, na których utwór utrwalono;
    14. wykorzystania w utworach multimedialnych, w tym także w formie w dowolny sposób zmodyfikowanej oraz wykorzystywanie utworu w całości lub we fragmentach, w tym w ramach kompilacji lub połączeń
      z innymi utworami (w tym multimedialnymi), uzupełnionego o treści komercyjne, promocyjne ub reklamowe, w tym w celach reklamowych, promocyjnych (bez ograniczeń co do formy i sposobów reklamy) i sponsoringu;
    15. wykorzystywania całości lub fragmentów utworu do celów promocyjnych i w tym także w formie w dowolny sposób zmodyfikowanej;
    16. wprowadzania zmian, skrótów;
    17. sporządzenia wersji obcojęzycznych, zarówno przy użyciu napisów, jak i lektora;
    18. wprowadzania utworu do obrotu (oryginałów oraz ich kopii lub produktów wykonanych z wykorzystaniem utworu), w tym jego użyczenie, najem, dzierżawę;
    19. wykorzystywania utworu w całości lub w części, w celu realizacji przyjętej koncepcji, w tym również w postępowaniach (m. in. o udzielenie zamówienia publicznego) zmierzających do realizacji przyjętej koncepcji, w szczególności poprzez włączanie utworu (lub jego części) do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, do projektów umów oraz udostępnienie utworu instytucjom, osobom trzecim, w tym osobom zainteresowanym realizacją określonej koncepcji, przy uwzględnieniu prawa do niezbędnych modyfikacji przedmiotu umowy wynikających z powszechnie i aktualnie obowiązujących przepisów prawa;
    20. wykonania na podstawie utworu (w tym również zlecenie wykonania innemu podmiotowi) prac projektowych i wykonawczych;
    21. zezwalania osobom trzecim na korzystanie z utworu na polach eksploatacji wskazanym powyżej.
  3. W przypadku, gdyby w przyszłości powstały nowe pola eksploatacji, które Zamawiający będzie chciał wykorzystać, Wykonawca zobowiązuje się, w terminie do 30 dni od dnia otrzymania żądania od Zamawiającego, do wyrażenia pisemnej zgody na przeniesienie autorskich praw majątkowych do korzystania i rozporządzania przedmiotem umowy na tych polach, na pełen czas trwania takich praw i bez jakichkolwiek ograniczeń.
  4. Strony oświadczają, iż w przypadku określonym w ust. 3, wynagrodzenie wynikające z umowy w całości zaspokaja wszelkie roszczenia Wykonawcy także co do przyszłych pól eksploatacji.
  5. W przypadku odmowy wyrażenia zgody lub jej niewyrażenie w terminie wskazanym w ust. 3, Zamawiający będzie uprawniony do żądania zapłaty od Wykonawcy kary umownej w wysokości 5% wartości brutto przedmiotu umowy (wynagrodzenia brutto wykonawcy określonego w § 4 ust. 1). W przypadku odmowy lub niedotrzymania terminu do udzielenia zgody, Zamawiający będzie również uprawniony do żądania wydania przez właściwy sąd orzeczenia zastępującego oświadczenie woli Wykonawcy oraz do dochodzenia odszkodowania w pełnym zakresie.
  6. Wykonawca oświadcza, że wykonywane w ramach niniejszej Umowy utwory nie naruszają żadnych praw patentowych, projektowych, znaków chronionych zastrzeżonych przez lub na rzecz osób trzecich. Wykonawca potwierdza również, przy tworzeniu utworów nie posłużył się elementami innych utworów, w szczególności, że nie korzysta z nich na podstawie licencji.
  7. Wykonawca oświadcza, że wyżej wymienione autorskie prawa majątkowe oraz prawo do zezwalania na wykonywanie praw zależnych przysługują mu na zasadzie wyłączności, nie są obciążone żadnymi prawami osób trzecich, nie są przedmiotem postępowania sądowego lub egzekucyjnego oraz że posiada wszystkie wymagane zgody i zezwolenia na wykonywanie i rozporządzenie tymi prawami.
  8. Wykonawcy przysługuje prawo przeniesienia na rzecz Zamawiającego wszelkich praw autorskich nabytych zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu.
  9. Niezależenie od innych postanowień Umowy, w przypadku podniesienia przez osoby trzecie w stosunku do Zamawiającego lub innych podmiotów, na które Wykonawca przeniesie prawa autorskie, jakichkolwiek roszczeń wynikających z naruszenia ich autorskich praw majątkowych lub osobistych praw autorskich do utworów stanowiących przedmiot niniejszej Umowy lub ich części, praw zależnych, bądź też innych praw na dobrach niematerialnych, Wykonawca:
  10. przejmie i zaspokoi wynikające z tego tytułu roszczenia względem Zamawiającego,
  11. zwolni Zamawiającego od odpowiedzialności z tytułu jakichkolwiek roszczeń, postępowań, szkód, strat, kar lub wszelkich innych wydatków powstałych w związku z korzystaniem z utworów,
  12. pokryje wszelkie koszty, w tym koszty pomocy prawnej, koszty sądowe i koszty egzekucyjne poniesione w związku z takimi roszczeniami.

 

  • 9

Zmiany postanowień umowy

  1. Zmiana umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
  2. W przypadku ustawowej zmiany stawek podatku od towarów i usług, należne Wykonawcy z tytułu wykonania przedmiotu umowy wynagrodzenie zostanie ustalone z uwzględnieniem stawek i zasad wynikających z obowiązujących przepisów.
  3. Zamawiający przewiduje również możliwość dokonywania nieistotnych zmian postanowień umowy, które nie dotyczą treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
  4. Jeżeli zdaniem Wykonawcy dla wykonania umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, dla zakresu prac objętych przedmiotem umowy będzie konieczne dokonanie zmiany umowy, czy też pojawi się konieczność wykonania zamówień dodatkowych, nieobjętych przedmiotem umowy, Wykonawca obowiązany jest poinformować o tym fakcie pisemnie Zamawiającego wraz z uzasadnieniem konieczności wprowadzenia zmiany, jej zakresu oraz wpływu na termin wykonania prac a także wynagrodzenie należne Wykonawcy w terminie 7 dni od wystąpienia takiej konieczności.
  5. Wykonawca może w jakimkolwiek momencie przedłożyć Zamawiającemu pisemną propozycję zmian, które:
  6. przyspieszą ukończenie zadania,
  7. zmniejszą Zamawiającemu koszty przy realizacji, konserwacji lub eksploatacji robót,
  8. poprawią Zamawiającemu sprawność lub wartość ukończonych robót,
  9. w inny sposób dostarczą Zamawiającemu pożytku, wskazując na korzyści wynikające z wprowadzenia zmian.

Zamawiający dokona analizy i oceny złożonych propozycji zmian i wyłącznie do Zamawiającego należy ostateczna akceptacja złożonych propozycji zmian.

 

  • 10

Odstąpienie od umowy

  1. Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości w następujących okolicznościach:
  2. w przypadku nierozpoczęcia przez Wykonawcę wykonywania obowiązków wynikających z umowy w terminie 30 dni od dnia jej zawarcia,
  3. jeżeli Wykonawca stał się niewypłacalny lub została otwarta likwidacja Wykonawcy,
  4. w przypadku dłuższej niż 30 dni zwłoki w prowadzeniu prac projektowych w stosunku
    do harmonogramu prac projektowych,
  5. jeżeli Wykonawca wykonuje swoje obowiązki w sposób nienależyty i pomimo uprzedniego pisemnego wezwania Zamawiającego nie nastąpiła poprawa w wykonaniu tych obowiązków,
  6. niewykonania przedmiotu umowy lub którejkolwiek z jego części w terminie określonym w § 2 umowy,
  7. dwukrotnego nienależytego usunięcia lub nieusunięcia przez Wykonawcę wad/usterek dotyczących tej samej części dokumentacji projektowej,
  8. Wykonawca powierza wykonanie przedmiotu umowy osobom lub podwykonawcom
    o kwalifikacjach i doświadczeniu gorszych niż poziom kwalifikacji i doświadczenia wymagany w SWZ.
  9. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
  10. Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego nie pozbawia go prawa dochodzenia kar umownych określonych w niniejszej Umowie.
  11. W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę i Zamawiającego obciążają obowiązki szczegółowe:
  12. Wykonawca przerwie wszelkie prace projektowe,
  13. w ciągu 7 dni od daty odstąpienia Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi zestawienie, zawierające wykaz i określenie stopnia zaawansowania poszczególnych opracowań projektowych wraz z określeniem wartości wykonanych opracowań według stanu na dzień odstąpienia w oparciu o ceny jednostkowe, użyte przez Wykonawcę przy sporządzaniu oferty (protokół inwentaryzacyjny) oraz przekaże Zamawiającemu wszystkie materiały i elementy opracowania, wykonane na dzień odstąpienia od umowy,
  14. w terminie 21 dni od daty przedłożenia protokołu inwentaryzacyjnego wraz z dokumentem wskazanym w pkt. b, Zamawiający dokona ustalenia prawidłowości wyceny wartości prac wykonanych przez Wykonawcę na dzień odstąpienia,
  15. zamawiający zobowiązany jest do zapłaty wynagrodzenia wyłącznie za zrealizowane do dnia odstąpienia opracowania projektowe. Zamawiający nie zapłaci Wykonawcy wynagrodzenia
    za zrealizowaną część opracowań projektowych, która nie mogłaby być przez Zamawiającego wykorzystana lub byłaby dla Zamawiającego nieprzydatna,
  16. Zamawiający dokona zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy po ustaleniu wszystkich kosztów wykonania
    i zakończenia prac projektowych, usunięciu wad/usterek dokumentacji projektowej, naliczeniu kar umownych oraz innych kosztów poniesionych przez Zamawiającego w związku z odstąpieniem od umowy lub wykonaniem zastępczym.
  17. Odstąpienie od umowy nie zwalnia Wykonawcy z jego zobowiązań z tytułu wad/usterek dokumentacji projektowej wykonanej do dnia odstąpienia ani gwarancji lub rękojmi w zakresie przyjętych prac projektowych.
  18. Niezależnie od przesłanek określonych w ust. 1, zgodnie z art. 456 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający będzie uprawniony do odstąpienia od umowy w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.

 

  • 11

Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Umowie stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy prawa budowlanego oraz inne przepisy wykonawcze specjalistyczne dla tego typu inwestycji.
  2. Wszelkie zmiany niniejszej Umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem jej nieważności i mogą być wnoszone w formie aneksu podpisanego przez obie strony.
  3. Ewentualne kwestie sporne wynikłe w trakcie realizacji niniejszej umowy, Strony będą rozstrzygać polubownie. W przypadku braku porozumienia sprawy rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  4. Umowa sporządzona została w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

 

 

 

                                      ZAMAWIAJĄCY                                                                                                                                WYKONAWCA

 

 

 

 

„Modernizacja i budowa sieci, przyłączy oraz węzłów cieplnych w Olecku- poprawa efektywności dystrybucji”


 

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Olecku Sp. z o.o. zakończyło 31.12.2023r. inwestycję pn. „Modernizacja i budowa sieci, przyłączy oraz węzłów cieplnych w Olecku- poprawa efektywności dystrybucji” realizowaną ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w formie dotacji oraz pożyczki.

Kwota dotacji: 2 807 657,00 zł

Kwota pożyczki: 2 807 658,00 zł

Zakres projektu obejmował:

  1. Budowę nowej sieci cieplnej o długości 1 790 mb w technologii rur preizolowanych pojedynczych wraz z przyłączami (14 szt.) w celu likwidacji lokalnych źródeł ciepła opalanych paliwem stałym z jednoczesnym podłączeniem ich do sieci cieplnej oraz podłączenia nowych odbiorców. Wśród podłączanych do sieci cieplnej odbiorców znalazły się istniejące budynki mieszkalne jedno- i wielorodzinne, budynki usługowe oraz budynki użyteczności publicznej, posiadające własne źródła ciepła opalane paliwem stałym (węgiel, olej opałowy, Pellet) a także nowobudowane budynki mieszkalne wielorodzinne.
  2. Modernizację odcinka istniejącej sieci cieplnej o długości 152 mb wraz z modernizacją 2 przyłączy. Modernizacja sieli polegała na wymianie rur wykonanych w technologii kanałowej na preizolowane.
Modernizacja istniejących sieci w celu ograniczenia strat ciepła oraz likwidacji niskiej emisji w systemie ciepłowniczym PEC Olecko

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Olecku zakończyło 30 września 2022 r. inwestycję pn. „Modernizacja istniejących sieci w celu ograniczenia strat ciepła oraz likwidacji niskiej emisji w systemie ciepłowniczym PEC Olecko”  w oparciu o dofinansowanie nr POIS.01.05.00-00-0034/19-00 projektu nr POIS.01.05.00-00-0034/19 w ramach działania 1.5 Efektywna dystrybucja ciepła i chłodu oś priorytetowa I Zmniejszenie emisyjności gospodarki Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.

Ostateczny całkowity koszt projektu wyniósł – 14 146 703,67 zł, w tym:

– wydatki kwalifikowalne – 11 597 158,47 zł

– kwota dotacji – 9 857 584,70 zł,

– kwota pożyczki – 1 739 573,77 zł.

Dzięki realizacji projektu:

– powstało 5542 mb nowej preizolowanej sieci cieplnej z przyłączami,

– zmodernizowano istniejącą sieć dostosowując ją do wysokich standardów na długości 326 mb

Zbudowano i zmodernizowano 46 węzłów cieplnych u nowych i istniejących odbiorców

Modernizacja sieci cieplnej umożliwiła przyłączenie nowych odbiorców energii cieplnej z terenu miasta Olecko.

Podpisano umowę z Zakładami Produkcyjno – Usługowymi „PRAWDA” Sp. z o.o. Docelowo na potrzeby systemu ciepłowniczego PEC Olecko pracują dwa kotły biomasowe opalane zrębką drzewną o mocy znamionowej 5 MW każdy: kocioł firmy Danstoker typ FVB oraz kocioł marki ICS typ KWS-500. Kotły są wyposażone w multicyklony i elektrofiltry. 

Modernizacja sieci cieplnych należących do spółki gminnej umożliwiła wyłączenie z eksploatacji należących do spółki trzech głównych kotłowni węglowych przy ul. Kolejowej 31, Składowej 3A oraz ul. Gołdapskiej 22a. 

Zlikwidowana kotłownia przy ul. Kolejowej, została zastąpiona przez nowy węzeł cieplny grupowy zlokalizowany w budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Kolejowej 32, natomiast po zlikwidowaniu kotłowni przy ul. Składowej 3A w celu zasilenia jej obecnych odbiorców zostały wybudowane 33 węzły indywidualne.

Odbiorcy ciepła zasilani z kotłowni przy ul. Goldapskiej 22a zasilani są z węzła grupowego zlokalizowanego w kotłowni oraz budynku ZSLIZ.  Ponadto projekt obejmował budowę sieci cieplnej preizolowanej z przyłączami i węzłami cieplnymi w celu dostarczenia ciepła z biomasowej kotłowni ‘” Prawda” do odbiorców ciepła zasilanych z kotłowni węglowej Spółdzielni Mieszkaniowej Olecko.

Zasilanie zmodernizowanej sieci cieplnej energią z OZE możliwe było po wybudowaniu w budynku kotłowni węglowej przy ul. Gołdapskiej 22 stacji wymiennikowo – pompowej (węzeł cieplny wraz z układem uzupełniania systemu po stronie sieciowej) oraz wybudowaniu sieci cieplnej preizolowanej o średnicy 2x dn250/400, która sprowadza czynnik grzewczy z kotłowni biomasowej „Prawda” do stacji wymiennikowo – pompowej. Moc wymienników ok. 10,00 MW, wydajność układu uzupełniania ok. 3m3/h.

 

Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych

a) specjalny adres e-mail (naduzycia.POIS@mfipr.gov.pl) lub

b) elektroniczny system zgłoszeń za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej (www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci)

 
Przejdź do treści